SmartScan
Om SmartScan
Strukturera och digitalisera
era blanketter
SmartScan vänder sig till kunder som tar emot mycket strukturerad information i form av blanketter – ansökningar, ändringar, köp- och säljnotor, autogiroanmälningar etc. – och vill ha hjälp med att läsa informationen och få den levererad till sig digitalt eller helt enkelt bara vill ha dokumenten klassificerade och inlagda i ett e-arkiv för snabb och enkel återsökning.
SmartScan är en distribuerad skanningtjänst vilket innebär att vi installerar skanner hos kunden som sedan skannar sina dokument själv. Framförallt handlar det om kunder där man tagit beslut om att man inte vill att originaldokumenten skall hanteras av en tredje part. Övriga kunder kan nyttja vår SmartMailRoom-tjänst istället och slipper då även ta emot, öppna, sortera och skanna dokumenten själv.
Fördelar
Några av fördelarna med SmartScan är:
Kan dokumenten läggas i arkivboxar för slutarkivering utan krav på sortering
Följer man GDPR utan att behöva gallra dokumenten när kunden lämnar tack vare att de är arkiverade ostrukturerat
Tolkas, registreras och arkivförtecknas handlingarna automatiskt
Får man en fullständig arkivförteckning på varje handling
Får man en beprövad lösning sedan mer än 10 år tillbaka
Får man tidsbesparingar upp till 80% vilket leder till väsentliga kostnadsbesparingar
Att implementera SmartScan går väldigt fort och kräver små resurser på IT-sidan.
Vill du veta mer?
Fyll i formuläret nedan så återkommer vi!